تجهیزات تخصصی عکاسی از میراث فرهنگی

تجهیزات تخصصی عکاسی از میراث فرهنگی

استفاده از تجهیزات تخصصی عکاسی از میراث فرهنگی  بهترین راه برای نمایش آنچه در گذشته اتفاق افتاده به آیندگان است.تجهیزات تخصصی عکاسی از میراث فرهنگی در این راستا و به علت حساس بودن این آثار، تصویر برداری میباست با بهترین ابزار و تجهیزات  و با بالاترین دقت ممکن انجام شود.

با ورود دوربین های عکاسی با رزولوشن بالا و حرفه ای قطع متوسط  یا مدیوم فرمت به دنیای عکاسی،عکاسی با این دوربین ها جایگزین اسکنرها شده است .تصاویر ثبت شده با این دوربین های قطع متوسط پاسخگوی نیاز محققان ،نشان دهنده دقیق جزییات اثر ، خروجی قوی برای چاپ و تولید دقیق کپی ،عرضه قابل قبول به مجامع بین المللی ، راحتی و مطمئن بودن آرشیو و نگهداری است.

تصویر برداری اصولی از میراث فرهنگی

صرف داشتن فایل عکسی غیر حرفه ای از اثر که با شرایط و ادوات غیر استاندارد در آرشیو موسسه شما قرار دارد،بی شک در زمان مورد نیاز قابل استفاده نخواهد بود.

شرکت دانمارکی فیزوان با اتکا به تجربه 25 ساله خود در عرصه تولید دوربین های دیجیتال رزولوشن بالا و و نرم افزارهای پردازش تصویر دیجیتال ،بزرگترین تولید کننده این تجهیزات بر مبنای دانش روز عکاسی دیجیتالی در دنیاست.

با سیستم های تجهیزات تخصصی عکاسی  از میراث فرهنگی  فیزوان، ثبت،پردازش،آرشیو تمام این آثار شامل :تندیس ها،کتیبه ها،مدارک،نسخ  و کتاب های خطی، عکس، اسلاید و….با یک سیستم و براحتی و با سرعت بسیار بالا امکان پذیر می باشد.

این سیستم بر مبنای یک دوربین قطع متوسط رزولوشن بالا ، پایه ها و نگهدارنده های تخصصی با اعمال کمترین تنش و صدمه به آثار و نرم افزار تخصصی Capture one HC جهت ذخیره و کادربندی و آماده سازی برای تولید عکس نهایی تشکیل شده است.

دوربین قطع متوسط فیزوان

دوربین قطع متوسط فیزوان


مزایای عکاسی با دوربین های قطع متوسط فیزوان نسبت به اسکنرها:

* سرعتی حدود 400 برابر اسکنر .

* رزولوشن بالا ، عمق رنگی بیشتر، تولید تصویر توسط لنزهای با تفکیک در خط بیشتر(لنزهای رزولوشن بالا).

* اتوماتیک شدن کادر بندی و موارد مورد نیاز توسط نرم افزار کپچر وان سی اچ.

* تولید تصویر 300 dpi  در قطع A0-A1-A3  با استانداردهای جهانی ثبت دیجیتالی آثار تاریخی.

*ثبت به صورت فایل خام که به عنوان دیجیتال نگاتیو، قابل آرشیو و بازیابی اطلاعات، بدون آسیب رساندن به فایل اصلی خواهد بود.

* اتصالات مختلف مانند: USB C – ETHERNET- WIFI

* قابلیت ذخیره بر روی  SD کارت و XQD کارت.**

* قابلیت جداسازی دوربین و استفاده دوربین در مواردی غیر از کپی آثار.

* امکان به روز رسانی آسان سیستم با ورود تکنولوژی جدید.

* سرویس ، نگهداری و خدمات قابل دسترس و آسان.

* کاربری ساده بدون احتیاج به وجود کارشناس عکاسی.

* داینامیک رنج بالاتر

 

**کارت های XQD و SD هر دو نوع کارت حافظه هستند، اما چندین تفاوت کلیدی با هم دارند. کارت های XQD از نظر اندازه فیزیکی بزرگتر از کارت های SD بوده و از نظر سرعت انتقال اطلاعات، پتانسیل بالاتری دارند.

کارت های XQD به گونه ای طراحی شده اند که سریعتر و بادوام تر باشند و این ویژگی ها آنها را برای عکاسان و فیلمبرداران حرفه ای که به انتقال اطلاعات با سرعت بالا و قابلیت اطمینان نیاز دارند، مناسب می کند. از طرف دیگر، کارت های SD به طور گسترده تری در طیف وسیعی از دستگاه ها از جمله دوربین ها، تلفن های هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی قابل حمل مورد استفاده قرار می گیرند. آنها در اندازه های مختلفی مانند SD استاندارد، miniSD و microSD عرضه می شوند و به طور کلی از نظر قیمت مناسب تر بوده و با دستگاه های مختلف سازگاری بیشتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *