نرم افزار ادیت عکس کپچر وان

نرم افزار ادیت عکس کپچر وان ، نرم افزار ضروری ویرایش عکس برای عکاسان حرفه ای

نرم افزار ادیت عکس کپچر وان ابزاری ضروری و قدرتمند برای  ویرایش عکس  برای عکاسی  است.

در عکاسی حرفه ای ، عکاسان بیشتر علامند هستند تا با فایل RAW  عکاسی کنند و بعد با ویراش های شخصی فایل را در فرمت های مورد استفاده و نیاز تولید کنند.

نرم از فزار کپچر وان یکی از قدرتمند ترین نرم افزار های پروسس فایل خام است که توسط شرکت فیزوان تولید شده است .

این نرم افزار  کمک می کند تا دسته های بزرگی از تصاویر را سریعتر ویرایش کنیم و عکس های با کیفیت حرفه ای خروجی بگیریم . منظور از خروجی ، فایل نهایی عکس در فرمت های مختلف نسبت به کاربردی است که در نهایت عکس باید داشته باشد.

در این نوشتار  10 دلیل را برای اینکه چرا Capture One Pro ویرایشگر عکس مورد علاقه برای کارهای حرفه ای است را به توضیح میدهد و  همچنین، منابعی را به اشتراک میگزاریم  تا بتوانید در مورد ابزارهای این نرم افزار  و ویژگی های خاص  بیشتر بیاموزید و آنها را خودتان کشف کنید.

فیلم های آموزشی و لینک ها در یو تیوب باید باز شوند.

1. فضای کاری خود را سفارشی کنید

قابلیت سفارشی کردن فضای کاری شاید  یک ویژگی کم اهمیت بنظر برسد ولی بسیار لازم و ضروریست

هر ابزار در Capture One یک “ابزار شناور” است و می توان آن را در هر جایی از فضای کاری قرار داد. شما می توانید ابزارها را جابجا کنید و هر تب را برای مطابقت با گردش کار خود سفارشی کنید. رابط کاربری سفارشی من به این معنی است که می توانم به سرعت ابزارهای مورد نیاز خود را پیدا کنم و زمان ویرایش خود را کاهش دهم.

کاربر برای انواع مختلف کارهای عکاسی، فضاهای کاری متفاوتی میتواند ایجاد کند – به عنوان مثال، عکاسی عروسی، عکاسی پرتره، پرتره های شرکتی و غیره.

برای یادگیری نحوه تنظیم فضای کاری کامل خود، این آموزش کوتاه را تماشا کنید.

2. عکاسی با اتصال مستقیم به کامپیوتر

زمانی که پرتره عکاسی می کنیم، نورپردازی دقیق و کاملا شارپ بودن عکس ها بسیار مهم است – اما اطمینان از این جزئیات هنگام نگاه کردن به صفحه نمایش LCD دوربین دشوار است. به همین دلیل است که  عکاسی متصل به کامپوتر و استفاده مستقیم از مانیتور  Capture One پیشنهاد میشود که  امکان می دهد تصاویر را مستقیماً در رایانه خود ضبط کنم و هر عکس را به صورت زنده بررسی کنیم. به طور مثال در این حالت نقاط فوکوس با دقت بسیار بالاتری در صفحه کامپیوتر مشخص خواهد شد .

یکی دیگر از مزایای عکاسی متصل این است که می توانید فایل های خود را به صورت لحظه ای پشتیبان گیری کنید، بنابراین خطر از دست دادن کار خود را ندارید. برای عکاسان حرفه ای، زمان به منزله پول است، به همین دلیل است که این روش طرفداران زیادی دارد.

این ویژگی همچنین به ما امکان می دهد تا اولین انتخاب  رنگ را روی تصویر اعمال کنم، بنابراین مشتری می تواند تصویری واضح از ایده من برای عکاسی داشته باشد.

البته باید توجه داشته باشیم که در این حالت باید مانیتور کالیبره باشد به بیان دیگر مانیتور هم باید قابلیت نمایش رنگ را داشته باشد و هم اینکه کالیبره باشد.

نرم افزار ادیت عکس کپچر وان
مزایای اتصال دوربین به کامپیوتر در استودیو

3. کنترل کامل رنگ ها

نرم افزار ادیت عکس کپچر وان با ابزارهای قدرتمند ویرایش رنگ، به شما کنترل  کاملی  بر روی  رنگ های تصویرتان می دهد.

ابزارهای ویرایش رنگ به شما این امکان را می دهند که رنگ، اشباع و درخشندگی هر رنگی را به طور مستقل از هر رنگ دیگری در تصویر تنظیم کنید. حتی می توانید هایلایت ها، میدتون ها و سایه های هر رنگ را به صورت مستقل از یکدیگر تنظیم کنید. این بدان معناست که می توانید رنگ و اشباع یک برگ سبز در نور خورشید را بدون تأثیر بر سبزی چمن در سایه تغییر دهید.

همچنین یک نرم افزار یک ابزار  مخصوص برای تنظیم رنگ  پوست  دارد و  می توانید نمونه ای از رنگ پوست سوژه را بگیرید و سپس از مجموعه ای از رنگ های گرفته شده  برای یکنواخت کردن رنگ، اشباع و درخشندگی استفاده کند. این کار  عکاسان حرفه ای را از انجام فرآیندهای روتوش پیچیده و زمان بر نجات می دهد.

4. تنظیم قسمت های خاص عکس با ماسک و لایه ها

این ویژگی فوق العاده است. از ماسک ها برای انتخاب ناحیه خاصی از تصویر و ویرایش آن میتوان استفاده کرد  بدون اینکه روی بقیه قسمت ها تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، در عکاسی عروسی از ماسک ها برای ویرایش آسمان بدون تأثیر بر افراد در تصویر استفاده می کنم. همچنین از لایه ها برای کنترل تأثیر ویرایش های خاص با تنظیم میزان کدورت (Opacity) استفاده می کنم. توجه داشته باشید که این تغییرات بر روی فایل خام صورت میگیرد و به بیان دیگر قبل از اینکه شما فرمت عکس را ایجاد کند اعمال میشود. و این تغییرات با تغییراتی که بر روی عکس فرمت شده در فتوشاپ ایجاد میشود بسیار متفاوت و دقیق تر و عمیق تر خواهم بود.

ا

5. انتخاب بین کاتالوگ ها یا جلسات (Sessions)

نرم افزار ادیت عکس کپچر وان به شما امکان می دهد فایل های خود را با استفاده از کاتالوگ ها (Catalogs) یا جلسات (Sessions) مدیریت کنید، و می توانید هر کدام را که به بهترین وجه با گردش کار شما مطابقت دارد انتخاب کنید.  Sessions ها از کاربرد های بیشتری برخوردار هستند البته این نکته کاملا به نوع و روش مدیریت فایل های شما دارد.

Sessions مبتنی بر دایرکتوری است، به این معنی که برای هر پروژه یک Session ایجاد می کنید. کاتالوگ ها مبتنی بر پایگاه داده هستند، بنابراین هر کاتالوگ حول یک موضوع سازماندهی می شود – برای مثال، من می توانم یک کاتالوگ بر اساس عکس های عروسی یا پرتره ایجاد کنم.

6. صرفه جویی در زمان با کلیدهای میانبر

به عنوان یک عکاس که تعداد زیادی عکس را ویرایش می کند، هر ثانیه اهمیت دارد. اگر بتوانم با استفاده از میانبرهای صفحه کلید، 2 ثانیه برای ویرایش هر عکس صرفه جویی کنم، در هنگام ویرایش 400 عکس (که تعداد غیرعادی برای ویرایش عکس های عروسی نیست) بیش از 13 دقیقه صرفه جویی کرده ام. این بدان معناست که اگر چندین عروسی عکاسی کنیم، می توانیم با استفاده از میانبرهای صفحه کلید، ساعت ها در وقت ویرایش صرفه جویی کنم.

7. با استفاده از دستورالعمل های پردازش (Process Recipes) به راحتی از عکس ها  خروجی بگیرید

یک ویژگی عالی دیگر Capture One که باعث صرفه جویی در زمان می شود، دستورالعمل های پردازش (Process Recipes) است – روشی سریع برای خروجی گرفتن عکس های شما برای اهداف و مقاصد مختلف.

آن را مانند یک مجموعه از پیش تنظیم شده برای تنظیمات خروجی در نظر بگیرید. دستورالعمل هایی را با تنظیمات خاص برای نامگذاری فایل، فرمت فایل، اندازه خروجی میتوانید ایجاد کنید  و عکس های خود را با استفاده از چندین دستورالعمل مختلف به طور همزمان پردازش کنید. این بدان معناست که می توانید یک عکس را با تنظیمات مختلف برای چاپ و رسانه های اجتماعی به طور همزمان خروجی بگیرید، به جای اینکه منتظر تمام شدن یک خروجی قبل از شروع خروجی بعدی باشید.

8. با استفاده از استایل ها و پریست ها سریعتر ویرایش کنید

آیا تنظیماتی وجود دارد که بارها و بارها از آنها استفاده می کنید؟ با Capture One Pro، می توانید آنها را به عنوان پریست (Presets) ذخیره کنید یا یک گریدبندی رنگ خاص را به عنوان استایل (Style) تنظیم کنید، بنابراین می توانید به راحتی به همان تنظیمات اصلاح در آینده دسترسی داشته باشید.

Capture One همچنین دارای طیف وسیعی از استایل ها – تنظیمات از پیش تعیین شده – است که با همکاری با نام های بزرگ عکاسی از جمله Mastin Labs و Pratik Naik توسعه یافته است. آنها راهی عالی برای سرعت بخشیدن به گردش کار برای عکاسان حرفه ای هستند – از آنها به عنوان نقطه شروع برای ویرایش خود یا برای سرعت بخشیدن به فرآیند خود استفاده کنید. در این وبینار رایگان در مورد استایل ها بیشتر بیاموزید.

9. نرم افزار ویژه استودیوها

نرم افزار ادیت عکس کپچر وان همچنین یک نرم افزار ویرایش عکس خاص به نام Capture One Studio دارد که برای استودیوهای عکاسی حرفه ای طراحی شده است. این نرم افزار با ابزارهایی که ورود داده ها را به صورت خودکار انجام می دهند و رنگ هایی که به طور خاص برای نورپردازی استودیو مشخص شده اند، در زمان و هزینه استودیوهای عکاسی صرفه جویی می کند و به آنها کمک می کند تا حجم زیادی از عکس ها را سریعتر عکاسی کنند.

10. طراحی شده برای شما

یکی از بهترین ویژگی ها  در مورد نرم افزار ادیت عکس کپچر وان این است که با در نظر گرفتن نیاز عکاسان طراحی شده است. مهندسین در فیزوان به دقت به نیاز های عکاسان گوش میدهند و همیشه در حال بروز کردن و راحت تر کردن  عملکرد برای  عکاسان هستند.

نرم افزار کپچر وان دارای ورژن های مختلف است و برای کسانی که از دوربین های قطع متوسط فیزوان استفاده میکنند در حال حاضر مجانی است. برای دوربین های دیگر،نرم افزار کپچر وان پرو باید مورد استفاده قرار بگیرد که معمولا باید لایسنس اورجینال را تهیه کرد. به گفته کارشناسان پروسس یک فایل خام در نرم افزار کپچر وان نتیجه ای بهتر از نرم افزار خود فایل که توسط تولید کننده دوربین عرضه شده را در اختیار عکاسان قرار میدهد.

 فیزوان سایتی تخصصی  برای نرم افزار کپچر وان دارد که قابلیت دانلود کردن نسخه آزمایشی را برای شما فراهم کرده است. برای ورود به این سایت و دسترسی به نرم افزار کپچر وان باید به این سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *