دوربین های تله ای

دوربین های تله ای

دوربین های تله ای کمک میکند اتفاقاتی که در  حیاط وحش  رخ میدهد به صورت اتوماتیک ثبت شود .دوربین های تله ای کمک بسیار زیادی به مطالعه رفتار حیواناتی که در حیاط وحش کمتر در معرض دید قرار میگیرند میکنند .

دوربین های تله ای از جمله این ابزار هستند که به کمک ما می آیند تا اتفاقات طبیعت و حیات وحش پیرامون خودمان و یا در مکان های دور را با آن رصد کنیم .

این اتفاقات زمانی جذاب و دارای ارزش میشوند که بتوانیم با این ابزار  تصویری واضح از  حیوانات نادری را که در طبیعت زندگی میکنند  را ثبت کنیم .

دوربین های تله ای یا hunting Camera ،Trail Camera  دوربین هایی هستند مجهز به سنسور های حرکتی که غالبا بر مبنای تشعشعات مادون قرمز کارمیکنند.

این دوربین ها به محض تشخیص حرکت فعال شده و بسته به تنظیم دوربین بعد از فعال شدن شروع به عکاسی ، فیلم برداری و یا ثبت ترکیبی از فیلم و عکس میکنند.

دوربین غالبا با یک محافظ ضد آب که سعی شده همرنگ محیط باشد  ، محافظت میشوند .استاندارد دوربین برای مقاوم بودن در برابر آب و گرد و خاک IP66 است.

دوربین تله ای
محافظ ضد آب همرنگ محیط با استاندارد IP66

در ددوربین های تله ای پیشرفته تر از این دست ، دوربین مجهز به دو دوربین شب و روز است تا بتواند در تاریکی هم تصویر با کیفیتی از سوژه را در حیاط وحش ثبت  کند. در بعضی از این دوربین ها در تاریکی نیز رنگ ها تا حدودی مشخص هستند.

ثبت تصویر دقیق در شب
دوربین تله ای
مجهز به سنسور روز و شب

 

فیلم برداری  4K

فیلم برداری 4k از دیگر خصوصیات این دوربین ها هستند که بعد از فعال شدن با توجه به تنظیمات دوربین فیلمی با کیفیت بالا از حرکت جاندار ثبت میکند .

کیفیت بالا در فیلم برداری

 

مدت زمان فیلم و حساسیت برای فعال شدن دوربین در زمانی که جاندار در حیطه و زاویه دوربین قرار دارد قابل تنظیم است

نکات مهم در زمان نصب دوربین تله ای برای ثبت دقیق اتفاقات حیاط وحش

در هنگام نصب با توجه به زاویه دید دوربین باید  دوربین را تنظیم کرد و به این نکته توجه داشت که دوربین در مکانی نصب شود که حرکات اضافه مثل حرکت برگ  ها و شاخه ها و هر حرکتی که منظور اصلی ثبت تصاویر است دوربین را فعال نکند

 دوربین تله ای
تنظیم مکان نصب بر مبنای زاویه دید دوربی

در این مدل از دوربین تله ای دوربین میتواند تا زاویه 120 درجه ثبت تصویر کند ،در تنظیمات دوربین سنسور های حرکتی جانبی قابل فعال شدن هستند و اگر سنسور های جانبی فعال نباشند دوربین متمرکز به مرکز خواهد بود.

کاربردی که این روش دارد این است که در مواردی شما میدانید که جاندار در یک زاویه محدود حرکت میکند و به زاویه بیشتر برای فعال کردن دوربین احتیاج ندارید.

در طبیعت جاندارانی هستند که خونسردند و سنسور ها در این حالت عمل نمیکنند برای رفع این مشکل در دوربین حالت تایمز لپ قرارداده شده و دوربین میتواند تعداد عکس های تنظیم شده را در فواصل زمانی تعیین شده ثبت کند .

مدیریت دوربین علی الخصوص وقتی شما دوربین را در طبیعت رها میکنید از نظر مصرف توان باطری اهمیت دارد. ثبت حرکات اضافه ، مدت طولانی تنظیم دوربین جهت فعال شدن ، استفاده از باطری های نامرغوب و توصیه نشده توسط کارخانه سازنده همه از عواملی هستند که نتیجه کار را تحت تاثیر قرار میدهند.

از دیگر خصوصیات دوربین تله ای kF ثبت صدای محیط است .

تنظیمات دوربین هم به صورت مستقیم از روی دوربین و هم با نصب اپلیکیشن مخصوص بر روی گوشی های اپل و یا گوشی ها با سیستم عامل اندروید امکان پذیر است . در حالت عملکرد با گوشی ، دوربین و گوشی از طریق wifi  و بلو توث با یگدیگر در فاصله مکانی محدود ارتباط برقرار میکنند.

کنترل دوربین از طریق اینترنت در مدل با سازگار با سیم کارت4G

به شرط وجود نور خورشید و انتن دهی تلفن همراه در نقطه ای که دوربین نصب میشود میتوان از دوربین هایی که قابلیت عملکرد با سیم کارت و پنل خورشیدی را دارند استفاده کرد.

پنل خورشیدی دوربین های تله ای

پنل خورشیدی وظیفه شارژ باطری را در طی روز دارد و سیم کارت نصب شده در داخل دوربین تامین کننده اینترنت برای دوربین به جهت ارسال هشدار در هنگام عبور جاندار و دریافت  فیلم و عکس های گرفته شده بر روی گوشی  از طریق اپلیکیشن مخصوص است . در این حالت محدودیتی برای فاصله بین دوربین و گوشی نیست و اگر در مکانی که دوربین نصب میشود سیم کارت آنتن دهی و اینترنت داشته باشد در هرمکانی که بتوان به اینترنت وصل شد ، دوربین و تصاویر آن قابل دسترسی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *